mandag 28. juni 2010

F E R I E

En liten ferierapport fra (det iskalde, søkkvåte) nord:

- Sankthansbål fra togvinduet var utrolig stilig! Jeg kunne på et tidspunkt se 5 bål på en gang (og grunnen til at jeg satt og så ut av vinduet kan du lese om på bokbloggen min...)

- Sankthansbål i fjæra nedfor huset hjemme var enda bedre.

- I det lille solgløttet som kom på torsdag klarte jeg å få noe som ligner på hudfarge (hvertfall nesten)

- Selv om snøen falt i fjellene og vinden suste rundt ørene våre, klarte vi både å sette og dra garnene og fikk mengder med stor, fin fisk fra Helgåvattnet (som selvsagt har verdens beste fisk). Fryseboksen er fylt opp:)

- I gårkveld ringte naboen og sa han hadde reker til overs som han ikke fikk solgt - om vi ville ha noe? Så i dag har jeg pilla 4 liter reker og lagt på glass, og morgensdagens middag blir ferske reker med sitron.

- Dagens middagsmeny skal serveres på grillmiddagen med gode venninner i kveld. (Men det spørs om vi klarer å spise ute i denne kulda...)

- Ellers ringer telefonen ustanselig, jeg sjekker mailen hvert tiende minutt og jeg drømmer stadig vekk om busser og lastebiler og antall kilo og antall personer. Gleder meg til å se om alt går i havn på fredag - når jeg reiser på speiderleir med 56 speidere og en lastebil som mitt ansvarsområde. (Har noen lagt merke til at jeg har klart å unngå å blogge overstadig mye om hvor mye jeg gleder meg (og gruer meg) til speiderleir? Jeg er faktisk ganske stolt!)

4 kommentarer:

bombadil sa...

Ble middagen vellykka?

(Helgåvatnet skrives forresten enten med en t og en n eller to n-er, aldri to t-er og en n)

Pita sa...

Fortsatt ikke klart å oppdrive riktig adresse til bokbloggen din, jeg...

Borghild sa...

http://borghildsbokblogg.blogspot.com/

der har du den:)

Pita sa...

Takker og bukker:)