lørdag 10. juli 2010

Oppskrift

Du tar en mengde gjennomgode mennesker, en god stabel ved, litt støv og skitt og et grundig forarbeid. Ingrediensene blandes på et egnet jorde av passe størrelse i en ukes tid, mens noe av støvet og skitten gradvis fester seg til soveposer, føtter, jakker og sekker. Til slutt tilsetter du litt musikk, litt program og en god del tid til å "chille max" - så har du en speiderleir.

(Av å henge med ungdommer i ei uke har jeg lært enda flere ord og uttrykk. Av å bo tett i tett med andre har jeg lært at jeg er rotete - men sosial. Av å bo i feil ende av leiren har jeg lært at jeg burde ha hatt med meg skrittelleren (og at støle legger bør stretches litt før en 15-timers busstur hjem). Av å se igjen gamle venner har jeg innsett at jeg savner dem mer enn jeg visste.)

Ingen kommentarer: