onsdag 29. desember 2010

Julebagasjen

Dagene før jul gikk med til nevrotisk listeskriving - hva trenger jeg å ha med meg? Hva kommer jeg til å glemme? Hvor mye klær? Hva slags klær?

Til slutt klarte jeg da å pakke noe, fylte ryggsekken med julegaver og kofferten med klær og sko. Pakka ca 10 strømpebukser (ja, for ei uke hjemme, fornuftig? Neppe!), finkjole, ekstra kjoler, joggebukse (for første gang reiser jeg hjem med joggebukse i bagasjen - det føles som et nederlag, jeg vil ikke bli en av dem*) og diverse andre ting jeg følte var veldig nødvendig for ei uke hjemme.

Så kom jeg hjem, ble minnet på at her i huset fyres det. Mye. Her i huset trenger man ikke dobbel strømpebukse og langermet genser under ullkjolen - her i huset trenger man t-skjorter og lette plagg. Sommerklær vinterstid. Ikke fire cardiganer for å holde seg varm. Langt fra.

Og nå? Nå skal jeg pakke alle klærne ned i kofferten igjen, sammen med mottatte julegaver, diverse ting jeg har tatt (les: fått) fra Mammas utømmelige lager av rot. Kofferten er så full! Og det blir ikke bedre av at det var -20 grader når jeg reiste hjem, og at det nå er svimlende -3. Jeg trenger rett og slett å ha mindre klær på meg nå - med den naturlige konsekvensen av en enda fullere koffert.



Sukk...


(Og dessuten har jeg, tradisjonen tro, en kjølebag full av fisk med meg nå, jeg stoler jo ikke på fisk som andre enn Pappa har fisket)



*Joggebuksemafian, jeg er vanligvis en sånn som foretrekker å vaske rundt iført skjørt for å holde en viss stil.

Ingen kommentarer: