tirsdag 22. februar 2011

Lidjosa varde















Den flyvende frosken...

I Riga-guiden vi fant på hotellet sto det om en restaurant med mange, mange frosker. Det var ikke tvil i mitt sinn om at dette var stedet for meg, og vi pekte glade på adressen i guiden mens vi satte oss inn i den svinebillige taxien.















Til ære for velkomstfrosken i inngangspartiet får dere her et sjeldent syn av bloggeren. Jeg ser litt misfonrøyd ut, men det skyldes heller kulda (og buksa?) enn alle de kule froskene.



















Han der syns jeg var den definitivt kuleste, jeg måtte gå veldig nært noen som satt og spiste for å få tatt bilde av han. Litt uhøflig, definitivt verdt det!
















Dette er dekorasjonen på doveggen.

Her har dere fått bare et bittebittebittelite utvalg av froskene på Flying frog/Lidjosa varde. Det var små frosker i bordpynten, froskeknagger til å henge jakka på, froskemotiv på stolputene, store frosker, små frosker.. og flyvende frosker i taket. (og froskeetikett på vinflaska og en grønn drink med navnet flying frog...)

(hvis du skal til Riga... maten var heller ikke så verst, absolutt verdt et besøk!)

De har forresten ei nettside, med flere bilder: Flying frog.


5 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastisk! Jeg syns du skal dra på reportasjetur med Norge Rundt dit :)

Unknown sa...

Ja, det var altså trond vegar alias anette som kommenterte....:)Men han synes det umåtelig morsomt han også :)

Borghild sa...

og så jeg som ble så smirga av at Trond Vegar leste bloggen min på helt eget initiativ!

Borghild sa...

*smigra

Anonym sa...

du e klar over at den der frosken du synes e finest skal forestille "Crazy frog"? Du vet den der forferdelige: ringdingdingdingdirreringdingdadadadamadaraammmmmm osv.. :P

-Stine