fredag 6. april 2012

Påske i byen

og ikke er asfalten bar en gang....

I år ble plutselig påskeuka så kort fordi jeg reiste på kosetur palmehelga og reiser på jobbetur allerede 2.påskedag - så da måtte jeg rett og slett droppe turen hjem til Nordsjona i favorittferien. Det går for det meste greit, jeg er travelt opptatt med jobbing og husarbeid og har masse venner som er her, men det er liksom ikke heeeelt det samme....

Jeg savner:
-skiturer til hytta, samtaler med trollene i fjellet og smaken av iskaldt vann fra et hull i isen.
-den første hestehoven i veikanten nedenfor naboen (eller håpet om den, det er fortsatt litt tidlig)
-mammas brød med pappas hjemmelagde sursild

og mest av alt: Påskebingoen... Begivenheten over alle begivenheter, påsken er virkelig ikke helt den samme uten...
(men meldinga fra mamma om at jeg hadde vunnet selv om jeg ikke var der hjalp bittelitt, og jeg må vel klare å få stekt noen vafler i løpet av påsken...?)

Ingen kommentarer: