søndag 20. september 2009

så godt

å vite at man har verdens beste venner rundt seg. At man har noen som kan gjøre ei helg som ellers kunne blitt veldig, veldig kjip - til ei veldig, veldig fin helg.

På torsdag reiste han igjen - og det blir bare verre og verre å si "hadet", verre og verre å se han gå fra meg, for å tilbringe fjorten dager. 14 hele dager!!! langt ute i havet, ensom og forlatt på en oljeplatform. Og hadde jeg ikke hatt disse fine jentene, de som har fylt helga med fantastiske, koselige, herlige øyeblikk - så hadde jeg nok vært enda tristere over at han er der ute.

Men så har altså helga vært så fin, så god, og så fantastisk at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal starte.

Kjøtt - vi har snakka mye (VELDIG MYE) om at vi skulle ha kjøtt på fredag. Og selv om kjøttet virkelig er GODT - helt unikt godt. Så er det noe som er bedre, de du deler kjøttet med. Og å ha både hun som bor alt for langt sør, og hun som bor alt for langt mot nord her - samtidig- det syns jeg var ekstra bra! En kveld med så mange latterkramper at jeg nesten ikke husker sist jeg opplevde det. En kveld med så fine flickor rundt seg at man fortsatt smilte når man våkna på lørdagen.

Lørdagen ble fylt med shopperunde med ei venninne jeg har hatt så lenge at jeg bare vet det blir suksess når vi henger sammen. Og to cafèrunder med henne og to andre gode, gamle venninner - jenter som har funnet tilbake til hverandre, og innsett at når man først har vært venner siden før barneskolen. Da er det noe spesielt, uslåelig og godt med å holde den gode kontakten ved like.

Den tredje cafèturen på lørdag tok jeg sammen med flickorna. Så avslappet, så ekte og så herlig. Vi ler, snakker alvor og fungerer så godt sammen at jeg nesten ikke visste det gikk an å ha det sånn..

(Og lørdagskvelden var jo også en utvilsom suksess - det er noe med å "never change a winning team")

I dag har jeg og Ingvill spist kinamat hos Mr Choung - og gått lang tur. Og jeg er så glad for at jeg har blitt kjent med dere, flickor - og så glad for at vi har det så bra i lag!

(og - jeg gleeeeeeeeeder meg til kjærlighetsferie til München i oktober, for selv ikke verdens beste venner kan erstatte han fra havet)

6 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

Takk for nå:) Det var så koselig å se deg igjen. Håper ikke det blir så lenge til neste gang.

Fru Fortuna sa...

Takk for ei kjempefin helg!
Og kos deg masse på kjærlighetsferie med mannen fra havet :)

Åshild sa...

Ååååh, æ vart helt varm inni mæ av herre innlegget æ! Den beste gjengen, altså..:)Takk for ei fin helg!

Zillapilla sa...

Fiiiiin helg (om enn med en slitsom avslutning i dag). Du er ei bra dame, Heidi!

Anette sa...

Oi, gladinnlegg! Der sprita du opp dagen min :) Du er god! Klem :)

Anonym sa...

du ha glømt å fortæl meg at du ska tel utlandet....
mh