søndag 5. februar 2012

stereotypt lørdagsliv

Stua vår har i det siste (dvs i alle fall ett års tid) vært relativt hyppig samlingssted for guttene når de skal se fotball på lørdags ettermiddag. Noen ganger velger jeg å dra med meg en venn på favorittkafeen, gå meg en tur eller besøke noen. Andre ganger, som for eksempel i går, har jeg bare lyst til å være hjemme - og da blir jeg det, selv om fotballhylinga kan bli irriterende innimellom.

Guttene sitter i stua, spiser pølser og popcorn - obligatoriske ingredienser i en perfekt lørdag, etter hva jeg forstår. Hyler litt innimellom. Banner når det går dårlig. Hopper når det går bra.

Jeg gjemmer meg på kjøkkenet, surfer rundt på nettet, sender noen e-poster, leser Morgenbladet, rydder og vasker litt. Sånn cirka midt i den andre fotballkampen (i går overhørte jeg noe om 7 kamper!!!) begynner jeg å savne sofaen, og tv-en. Blir rastløs - internett er utlest, hjernen trøtt og kjøkkenet så rent som det kan bli.

Da husket jeg det plutselig: NRK nett-tv!!!! Jeg skryter stadig av det til studentene, gratis tv på nett. Masse bra programmer. I tillegg irriterer jeg meg hele uka over alle NRK-sendingene jeg går glipp av fordi jeg legger meg så tidlig, gjør andre ting eller ser på andre kanaler.

Så da ble det Lillyhammer - og herlighet så bra som det var!!! Jeg ELSKER stereotypier, tull med stereotypier og tull med fordommer, spesielt når det er gjort med flid - som her. Nå gleder jeg meg villt til onsdagens tv-kveld, da blir det NRK og nye runder med pinlig gjenkjennelse og slående beskrivelser.

Ingen kommentarer: